Column ingestuurd door Elly Glerum.
“Maak kans op één van de 20 tankpassen om een jaar lang GRATIS te tanken. Sluit nu een autoverzekering af”. Dat is de tekst van het ‘reclamebordje’ dat aan een revers van haar ABN AMRO kostuum bungelt.
“Volg ons op Facebook”, luidt de aanmoediging in het wolkje uit de mond van het kartonnen model dat bij de deur opgesteld staat. Wat is in godsnaam nog de corebussines van de bank? Sparen? Beleggen zoals op de vrolijk gedecoreerde koffiekopjes staat?
We zitten gedrieën, mijn zus, mijn broer en ik, tegenover de bankemployé om de zaken van onze overleden moeder te bespreken.
Een condoleancebetuiging kan er niet af en giechelend meldt ze dat ze de verkeerde naam op het beeldscherm voor zich heeft. Het onnozele wicht kan met haar lachje beter in een commercial de gratis tankpas aanprijzen dan de klantgerichte bankmedewerkster spelen. Ik kan het niet laten mijn verontwaardiging te spuien als ze de ruimte verlaat om ‘even een kopietje te maken’. ‘Sstt, later’, sist mijn broer tegen mij.
Niettemin, wanneer ik een week later de auto uit de inboedel van mijn moeder moet overschrijven op mijn naam en een verzekering zoek, dringt de autoverzekering van de ABN-AMRO zich onmiddellijk aan mij op. De kans op een jaar gratis tanken en de hogere premie vallen echter niet tegen elkaar weg. Ik kies voor een verzekeraar die zich alleen bezig houdt met het verzekeren van motorvoertuigentuigen op vier wielen!
Een condoleancebetuiging kan er niet af en giechelend meldt ze dat ze de verkeerde naam op het beeldscherm voor zich heeft.
Wat geeft dat de verontwaardiging goed weer! mooie column.
Gelukkig zit ik niet (meer) bij de ABN.